Netwerk NSOC

Situatie:

Het Network en Security Operations Center houdt het netwerk en de dienstverlening van onze opdrachtgever in Nederland 24/7 in de gaten en coördineert storingen, change-requests en storingscommunicatie richting klanten en DFN management en directie. Storingen in onze netwerken en diensten beïnvloeden de klanttevredenheid. Het NSOC heeft als belangrijkste taak deze storingen zo kort te mogelijk te laten duren. Ook fungeert het NSOC buiten kantoortijden als eerstelijns helpdesk voor grootzakelijke klanten.

Het Network Operations Center (NOC) takenpakket bestaat uit het monitoren van de kwaliteit van dienstverlening aan consumenten en zakelijke klanten, het aansturen van diverse storingswachten, het waarborgen van het change-management proces en het maken van rapportages rondom kwaliteitsborging en storingen. Naast storingen in onze installaties verandert er veel in onze techniek door veranderingen (ook wel “change-requests” genoemd). Deze changes zijn op het NSOC inzichtelijk, zodat we snel een relatie kunnen leggen tussen eventuele (ongeplande) uitval en geplande werkzaamheden. Ook is het NOC verantwoordelijk voor de implementatie en procedurele inregelen van de IT-systemen voor incident-management, change management en Network en IT Platform monitoring.

Jouw nieuwe werk:

  • In jouw rol als 24/7 Engineer NSOC bewaak je het netwerk m.b.v. diverse monitoringsystemen;
  • voer je samen met de klant of zelfstandig snel goede analyses uit;
  • los je storingen indien mogelijk zelf op of stuur je de juiste collega/partij aan om het incident op te lossen en informeer je de klant juist en tijdig;
  • Je behoudt hierbij het overzicht en stuurt indien nodig bij, jij bent diegene die de regie houdt, de procedures in acht neemt, en zorgt zowel richting klanten en richting interne afdelingen voor correcte communicatie;
  • Je stuurt op tijdslijnen, bent assertief naar alle partijen die bij het incident betrokken zijn, schroomt niet om eisend en stellend op te treden. Alles met maar 1 doel: het zo snel mogelijk oplossen van het Incident om zo de klantimpact te beperken.
  • Naast storingen oplossen of aan de juiste persoon doorspelen zorgen dat er procesverbeteringen komen in de werkwijze van het NSOC zodat overdracht aan collega’s goed verloopt;
  • Eventueel samen met collega’s zorgen dat bepaalde werkzaamheden op een technisch standaardwijze worden opgepakt zodat netwerk issues sneller worden opgelost.

Wij vragen

  • Bereidheid te werken in een 5 ploegendienst systeem (24/7), dit houdt in aansluitend 6 dagen werken in dag/avond en nachtdienst en vervolgens 4 dagen vrij.;
  • Minimaal MBO 4 ICT & Techniek of vergelijkbaar niveau door opleiding en/of werkervaring;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol bij een Internetprovider of Telecombedrijf;
  • Kennis van Network Management Systems, monitoring systemen en Element managers;
  • Kennis van IP, FttH & HFC netwerken en ITIL is een pre, CCNA niveau is wenselijk;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Dit ben jij

Je bent het type dat niet graag stil zit. Je neemt graag het initiatief om problemen snel en gestructureerd op te lossen en schroomt niet daar anderen bij te betrekken en over te informeren. Denkt mee met de dagelijkse processen en draagt graag je steentje bij om processen, systemen etc. verder te optimaliseren. Het klantbelang staat daarbij voor jou op nummer één! 

Zit het even tegen? Dan ga je door tot het wel lukt. Je vindt het geen probleem om zelfstandig te werk te gaan maar functioneert ook prima in een team. Werken onder druk brengt jou niet van je stuk, je blijft in control.

Wij bieden

  • Een contract van 18 maanden bij Network31 en vervolgens in dienst bij onze opdrachtgever;
  • Een passend salaris en een toeslag van € 25% over alle gewerkte uren (afhankelijk van ervaring!);
  • Gemiddeld een 34/36-urige werkweek;
  • Een mogelijkheid om je zelf verder te ontwikkelen op netwerkgebied via ons opleidingsprogramma networking;
  • 25 vakantiedagen op basis van 40 uur weken;
  • Pensioen via STIP;
  • Volledige reiskostenvergoeding;

Heb je interesse of vragen, neem dan snel even contact met ons op!