Young Professional Traject
- Jun 05, 2020
- By daniloboekelman
- In Blog, Vacatures
Glasvezel verbindt ons met elkaar en vormt zo onze digitale samenleving en iedere dag bouwt onze opdrachtgever dit netwerk een stukje verder uit. Ongemerkt is het glasvezelnetwerk overal aanwezig; alle nieuwe gadgets zoals een slimme koelkast; data streamen met je mobiele verbinding; zijn allemaal uitingen die er zijn dankzij dit netwerk. We zijn op zoek naar enthousiaste mensen die willen instromen als Young Professional bij onze opdrachtgever, je start op een project waarbij je alle afdelingen leert kennen, na 10 maanden start je op de afdeling waar je thuishoort!
Kan iedereen zich aanmelden?
Nee natuurlijk niet:
- Je hebt minimaal HBO/WO-niveau;
- Je bent analytisch sterk (liefst een Bèta achtergrond);
- Je hebt affiniteit met Telecom en ziet in dat “the internet of things” de toekomst is;
- Het liefst heb je maximaal 2 – 4 jaar werkervaring en ben je communicatief erg sterk.
Hier de highlights maar bedenk dat 20 cm ruimte in een vacature niet alles kan verklaren:
- Je gaat als Young Professional werken op het Data in Control Project om zowel intern als extern continu de juiste data/informatie beschikbaar te hebben;
- Je leert snel waar het mis kan gaan als het om data draait en hoe producten en diensten zijn opgebouwd, hoe processen werken, wie waarvoor verantwoordelijk is, etc.
- Na een tijdje weet je waar je op moet letten binnen verschillende systemen, applicaties, etc. en ga je wat je hebt geleerd overbrengen op je collega’s. Jij neemt de rest mee om controle te krijgen op de omgang met data. Met jouw aanbevelingen worden IT-aanpassingen gerealiseerd en processen verbeterd;
- We schatten in dat je na ongeveer 10 maanden goed weet wat je volgende stap wordt, je hebt veel mensen leren kennen en je hebt een goede indruk van alle producten en diensten. Je weet op welke afdelingen jij vindt dat de mogelijkheden liggen voor jou als Young Professional en uiteindelijk is het aan jou om de keuze te maken! Wil je netwerken gaan ontwikkelen/tekenen …. dat kan! Wil je binnen sales groot worden …. dat kan ook! We kunnen doorgaan met beschrijven wat er allemaal mogelijk is maar kom het met je eigen ogen bekijken want jij …. jij bent de toekomst dus jij bent aan zet.
Wat ga je als Young Professional echt doen? Kan iemand meer uitleg geven? Wat gaat er mis als de data niet op orde is? Als dit vragen zijn die in je opkomen dan wordt het tijd om met ons contact op te nemen want dan heb je interesse!
Salarisindicatie: € 2.600,00 – € 3.100,00 /maand
Inwerktraject
Focus eerste fase
1. Intensief inwerken hoort er natuurlijk bij! Je gaat overzicht krijgen van de invloed van Data en o.a. meelopen met een ervaren Data Quality specialist die je alle kneepjes van het vak laat zien;
2. Trainingen maken dat je snel up & running bent, zo ga je langs een afdelingen zoals Sales, Networking, Datamanagement om overzicht te krijgen wat er speelt binnen dataprocessen;
3. Schonen van data binnen de Datamanagementafdeling om te zien wat het effect van een Data Issue is en hoe je dit effect helder kan voorleggen aan je collega’s zodat je met een gerust hart fase twee in kan gaan;
Focus tweede fase
1. Dataschonen op diverse afdelingen, jij laat zien hoe het moet en maakt het belang hiervan duidelijk;
2. Verdieping op het gebied van datamanagement en afdelingen begeleiden zodat ze zelf goed data op schonen;
3. Oriënteren op je specialisatie voor de afdeling waarin je talent kan doorgroeien, denk hierbij aan afdelingen zoals Networking, Data Management, Sales, etc.;
Focus derde fase
1. In gesprek met Human Resources en je manager om samen je specialisatie te bepalen en het moment in te plannen dat je start in je nieuwe functie;
2. Begeleiden nieuwe Young Professional Talenten, de nieuwe Talenten inwerken tot het niveau dat zij zelf volledig aan de slag kunnen met dataschonen. Jij bent de nieuwe begeleider van de de Young Professional Talenten die instromen.
Voorbeelden Data quality
Verbinding verbroken
Stel je voor er wordt onderhoud gepland aan het netwerk en een ziekenhuis heeft plots geen verbinding, hoe wordt dan de traumahelikopter aangestuurd? Of een datacenter krijgt geen contact meer met de buitenwereld zodat de provincie Utrecht geen data meer kan opvragen uit dit datacenter!
Wanneer een glasvezellijn onderhoud nodig heeft, kan het zijn dat de klant even geen verbinding meer heeft. Om ongemak te voorkomen, neemt onze opdrachtgever contact met de klant op om het geplande werk aan te melden, zodat deze maatregelen kan nemen. Hiervoor zijn er bepaalde gegevens nodig, denk aan de contactgegevens van de klant, maar ook welke glasvezellijn bij welke klant hoort. Wanneer dit niet goed is vastgelegd, kan het zijn dat we de verkeerde klant bellen over het onderhoud op de lijn. De werkelijke klant heeft er dan helemaal geen weet van en kan zomaar even zonder verbinding komen te zitten met bovenstaande gevolgen …. Dat alles door een klein data foutje!
Te grote of te kleine factuur!
Onze opdrachtgever heeft duizenden klanten, die elk hun eigen combinatie van producten en diensten hebben die in een of meerdere contracten zijn vastgelegd. De facturatie van hetgeen de klant afneemt, gebeurt automatisch. De klant verwacht een factuur die overeenkomt met het afgesloten contract, als er een fout is gemaakt met het overnemen van de informatie uit het contract en de vertaling naar de financiële systemen, kan de klant een verkeerde factuur ontvangen. Is het bedrag te hoog, dan trekt de klant wel aan de bel en is er een flater geslagen, maar de fout kan worden rechtgezet. Als het bedrag echter te laag is, is de kans kleiner dat de klant zich meldt en hierdoor is er het risico om maandenlang geld mis te lopen. Eén kleine data fout in een systeem kan oplopen tot een verlies van duizenden euro’s.
Wat gebeurt er intern?
Onze opdrachtgever stuurt de organisatie op basis van gegevens in rapportages over de performance, voorspelbaarheid van potentiele deals, etc. Zien we bijvoorbeeld dat de trend in verkoop dalende is, dan moeten ze de accountmanagers op pad sturen zodat er genoeg klanten blijven binnenkomen.
Dit soort besluiten die gebaseerd worden op feiten en cijfers, maken dat er snel gereageerd kan worden op en dat er controle blijft over de dagelijkse gang van zaken. Als de genoemde accountmanagers de gegevens over hun verkopen niet (goed) in de systemen zetten dan zijn deze rapportages ook niet meer betrouwbaar. Een foutje bij het invoeren …..pfff